Perempuan yang mahal :')



"Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh."

Tajuk hari ni ialah , kenapa perempuan mahal ? Kerana allah sayangkan kita :) Bila kita masih kecil Ibu bapa jadi peneman , Bila dah kahwin suami dia pulak amik alih sebagai peneman dia . Jadi apa yang kita harus buat ialah bersyukur dan haruslah berterima kasih kepada allah :) Banyak keistimewaan wanita yang mahal ni , dia antara satunya ialah kalau kita mahal mesti yang dapat memeliki kita orang yang kaya dengan ilmu allah kan ? Insya allah ... Kalau kita mahal mesti someone bersungguh-II kumpul duit nak beli kita kan ? Bersungguh untuk mendapatkan kita . Siapa yang tidak bersungguh-II untuk mencapai kita mesti tak dapat memeliki wanita yang mahal ni kann ? ;) And wanita yang mahal ni tak semua boleh memelikinya seumpama kereta ferrari lah tak semua orang dapat pegang dan memandu kereta ferarri but orang kaya-II jer yang dapat pegang kan ? So kalau kita mahal mesti kita dapat org yang kaya dengan ilmu allah kan ?? Hee . Hope that . 

Keistemewaan wanita 

 Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda , ” Ibu lebih penyayang daripada bapak dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”
 Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta kepada suaminya, masuklah dia dari pintu surga mana saja yang dikehendaki.
TAMAT SUDAH :)