Bersyukur :)


Nikmat yang allah beri pada manusia sekarang ni ialah nikmat allah yang WAJIB :') So sweet right ? Walaupun kita ni dilanda musibah , dilanda kemiskinan dan mcm-2 lah kan ? Ape pun kita mesti bersyukur dengan nikmat allah ni . Cakaplah Alhamdulillah sudah mencukupi . Allah dah beri ibu bapa , laut , rumah dll wajib sangat kita kena bersyukur :) Kalau lah kehilangan orang yang kita sayang , atau dilanda masalah ke kan ? Kita harus bersyukur kerana ada orang yang lebih susah dari kita kan ? Saya pun ada masalah , masalah tu boleh dikatakan besar lah sbb mak ayh saya bercerai :') Saya time tu tak ingat ape ape pun . Saya akui saya ckp yg allah tak adil .. Then , beberapa bulan tuhh kawan kelas saya menjadi anak yatim piatu dan saya pun kata pada diri saya ''Aku harus percaya dengan qada.qadar dan percaya dengan dugaan allah serta harus BERSYUKUR aku tidak lagi kehilangan ibu bapa kuu :')'' Start tu aku dah tahu kenapaa lah allah beri kita dugaan :) Allah suruh kita bersyukur dengan apa yang dia beri pada kita . Jadi , bersyukur lah apa yg kamu ade sekarang ni , biarlah kita ni x de ipad , tkde laptop apple  tkde enfon canggih .. Janji kita bersyukur ape yang kita ade sekarang niii :))


Ingatlahh ade orang yang lebih susah dari kita , Jadi kita harus bersyukurr :))