aurat

Assalamuaalaikum

Kenapa kita WAJIB menutup aurat ? Kerana ALLAH SWT amat sayang pada kita amat kasih pada kita wanita (': . Bila kita menutup aurat bila kita mengikut perintah allah , Insha allah akan jaga kita allah akan pelihara akhlak kita minda kita dan allah akan jauh kan kita daripada orang orang yang tidak berimankepadaNYA. Saya dulu pun FREEhair , Then saya start pakai tudung bila mak ayah saya divorce :o . Saya mula mula pakai tudung super S of course dan tak cover my kaki dan my lengan . Pakai tudung tapi lengan pendek pakai tudung tapi baju ketat cem tuh lahh. Lama-lama saya sedar yang saya buat ni semua salah sebab saya ingat kata-kata ni "selangkah anak wanitamu keluar rumah tidak menutup aurat, selangkah bapamu ke neraka" . Jadi, saya pun fikir berapa langkah lahh sebelum belum ni aku keluar rumah tanpa menutup aurat. Ya , allah aku sudah menderhaka kepada ayah ku , aku dengan sengaja membiarkan ayahku ke neraka tanpa aku sedari tanpa aku berfikir sesaat pun . Masa hari tu saya ada nampak perempuan indah kembar pakai tudung labuh pakai jubah , saya lihat wajah mereka sungguh tenang sekali . Jadi, saya pun mahu berpakaian sebegitu rupa ,. Saya tanya dalam hati , "Tak panas ke pakai tudung labuh" "Kan pakai tudung labuh ni OLD FASHION" Dll . And saya beli satu tudung labuh dekat Mydin terengganu dan saya pakai nya masa ada kenduri kahwin. Saya amat peliks sekali kerana tak panas pun? Dan saya tahu api neraka lagi panas. Takde lah OLD FASHION sangt. Janji indah di mata maha esa. Saya peliks dan tanya my umi "umi umi kenape tak panas eak pakai tudung labuh?" My umi jawab "Kalau kita menutup aurat niat kerana allah insha allah tak panas(;" Jadi, Tudung labuh dan sarung lengan, stokin adalah kwajipan kita untuk menutup aurat dengan PERFECT.

Syukran kerana sudi membaca.